Sportowa wersja

Chociaż samochód ma przede wszystkim spełniać praktyczne funkcje, to współcześnie coraz większą wagę przywiązuje się również do jego wyglądu. Znani producenci prześcigają się w projektowaniu zgrabnych, opływowych modeli. Powszechne stało się również stosowanie różnicy eleganckich detali i rozwiązań. Najlepiej wyposażone są modele najdroższe, prestiżowe, te z wysokiej półki. Z największa starannością projektuje się w nich wszystkie detale jak światła, klamki oraz wnętrze. Modele najdroższe produkowane są często w dwóch wersjach: zwykłej i sportowej. Ten drugi typ zazwyczaj posiada dodatkowe wyposażenie, stosuje się w nim również inne, bardziej wydajne rozwiązania, by w krótszym czasie samochód mógł rozwinąć większe prędkości. Modele mogą również nieznacznie różnić się od siebie. Samochody sportowe są często obniżone, mają bardziej opływowy kształt. Typowym przykładem wersji zwykłej i sportowej są Jaguary XK8 oraz XKR. Osoby, dla których motoryzacja jest największą życiową pasją, jednak nie stać ich na najdroższe auto, często poprzestają na usportowieniu własnych czterech kółek.

Comments are closed.

W temacie
  • Motoryzacja i bezpieczeństwoMotoryzacja i bezpieczeństwo
    BMW E34 jest samochodem osobowym, który produkowany był przez niemiecki koncern Bayerische Motoren Werke, w skrócie BMW. Ten model pochodzi z rodziny, która oznaczana jest numerem pięć w motoryzacyjnej hierarchii …
  • Na rondach trzeba umieć jeździćNa rondach trzeba umieć jeździć
    Wydawałoby się, że rondo twór drogowy nieskomplikowany – wystarczy przestrzegać ruchu przeciwnego do wskazówek zegara, a już się bez problemu z niego wyjedzie. Nic bardziej błędnego. Duże ronda zawierają często …
Strony