Na rondach trzeba umieć jeździć

Wydawałoby się, że rondo twór drogowy nieskomplikowany – wystarczy przestrzegać ruchu przeciwnego do wskazówek zegara, a już się bez problemu z niego wyjedzie. Nic bardziej błędnego. Duże ronda zawierają często jezdnie składające się z kilka pasów, a mimo to nabitych samochodami i sygnalizacja świetlna jest tam koniecznością, tym samym upodobniają się do tradycyjnych skrzyżowań. Większy problem jest z małymi rondami. Tutaj możemy mieć problem z włączeniem się na rondo, bo trzeba dobrze uchwycić moment, w którym możemy na nie wjechać. Często problem stwarzają kierowcy już znajdujący się na rondzie, bowiem nie sygnalizują w porę zamiaru zjechania z ronda, a inni wtedy niepotrzebnie czekają. Ogólnie jednak można powiedzieć, że ronda przynoszą wiele korzyści i poprawiają bezpieczeństwo jazdy, tak więc dla Tych, którzy trochę lawirują rada – doceńcie zalety rond i nauczcie się po nich jeździć, zresztą nie tylko po nich, dzisiaj jest to już wygodą i koniecznością. Są już bowiem miasta, przez które nie da się przejechać bez zaliczenia choćby jednego ronda.

Comments are closed.

W temacie
  • Charakterystyka żeglugi śródlądowejCharakterystyka żeglugi śródlądowej
    Żegluga śródlądowa w wielu krajach Europy i świata konkuruje z innymi środkami transportu. Ten rodzaj transportu posiada liczne zalety. Pozwala przewozić towary o dużej ładowności i ciężarze. Zaletą jest również …
  • Instalacje gazowe bydgoszczInstalacje gazowe bydgoszcz
    Instalacje gazowe Bydgoszcz. Zamontowanie instalacji LPG do auta ma swoje wady i zalety. Przeciwnicy zawsze podnoszą argument, że gaz powoduje szybszą degradację silnika i w konsekwencji szybsze jego zniszczenie. Nie …
Strony